Wednesday 16 March 2011

sembang signbord


Seriusly, Signboard nih memang penting la kan. Sebab kalau takda signboard ni, takda penyata, taktau hala kita nak menuju mana. Tapi kali ni nak sembang sikit pasal signboard yang bagi amaran kat kita semua seperti "DILARANG MEROKOK" "JANGAN BUANG SAMPAH" "JANGAN SENTUH" dan bagai bagai lagi kan? (hurm, orang panggil itu signboard ke board ke papan tanda ha? Saya pun taksure. Kita tibai saja larh)

Okays! Tapi ayat ayat camtuh dah bosan la. Sekali imbas cam skema sangat kan? Orang ramai kalau baca pun dah lali dah dengan statement2 macam tu. Orang pandang takda mata je.

Tapi signboard kat Kuantan nih agak pelik sikit. (Saya rasa kat negeri lain pun ada kowt. Cuma tersempak kat Kuantan ni aje.)  Lebih berbudi bahasa sikit. Sekali imbas saya baca, Terus terasa dan mula berfikir. Okays! Kita ikut nasihat Cik Papan Tanda ini.


Ini la antara satu dua yang sempat saya Snapkan tuk U'ol. Yang ni dalam tandas.Ditepi Jalan lagi sempoi. Yang saya ingat, ada signboard tulis ini, "RASA TAKMALU KE POTONG Q" "TAK RASA BERSALAH KE BUANG SAMPAH DI JALANRAYA??". Lebih kurang gituh lah. Tapi lagi sempoi rasanya sebab siap ada titik tik yang banyak seperti ini .... dan disertai tanda ? !.

**Hoit HUDA! Dah lama la dah menda tu.. Tu pun nak kecoh. Ko baru tahu eh? -Aah. Baru tahu. Kalau kau lama dah tahu napa tak gtau.
0 comments

No comments:

Post a Comment